FANDOM

Septyni Nojaus įsakymai (Hebr.: שבע מצוות בני נח, Sheva mitzvot B'nei Noach), arba 7 Dievo įsakymai Nojui ir jo vaikams, tai septynių moralinių priesakų rinkinys kurie pagal Talmudą buvo duoti Dievo Nojui kaip svarbiausi įsakai visai žmonijai. Pagal Judaizmą kiekvienas ne-judėjus, kuris gyvena pagal šiuos įsakymus, yra laikomas Tautų Teisuoliu ir turės savo vietą būsimajame pasaulyje (Olam Aba). Kartu tai yra "Bnai Noah" arba "Nojaus vaikų" arba noahidų judėjimas.

Nėra statistinių duomenų, kiek iš viso pasaulyje egistuoja besilaikančių Nojaus įsakymų. Noahidai egzistuoja JAV, Pietų Amerikoje ir Europoje.

Nojaus įsakymų ankstesnė versija buvo šeši įsakymai duoti Adomui ir Ievai. Vėliau Sinajaus Apreiškime Septyni Nojaus įsakymai buvo duoti žmonijai per nauja ir įtraukti į 613 Įsakymų duotų Izraelio vaikams kartu su 10 Dievo Įsakymų, kurie yra 613 Įsakymų dalis, bet ne atskiri nuo jų.

Šie įsakymai yra minimi Toroje. Pagal Judaizmą, 613 Įsakymų yra "įsakymai" duoti rašytinėje Toroje ir kartu racionaliai pagrįsti žodinėje tradicijoje. Šie įsakymai buvo skiriami tik judėjams ir yra tik jų prišiti tik prie judėjų. Šie įsakymai perduoti kaip protėvių paveldas.

Tuo pačiu Sinajaus kalne Izraelio vaikai buvo įpareigoti mokinti kitas tautas šių įstatymų. Iš tiesų Talmude ne-judėjams, kuriems Nojaus įsakymai galioja, yra draudžiama pakelti savo įsakymų vykdymą iki Toros micvų, kurias judėjai vykdo.

Septyni įsakymaiEdit

Septyni įsakymai išvardinti Talmude

  1. Draudimas stabmeldystės: tu neturėsi jokių stabų prieš Dievą
  2. Draudimas žudyti: nežudysi (Pradžios kn. 9:6)
  3. Draudimas vogti: nevogsi
  4. Draudimas ištvirkauti: neištvirkausi
  5. Draudimas piktžodžiavimo: nekeiksi Dievo
  6. Draudimas žiaurumo gyvūnų atžvilgiu: nevalgysi gyvūno kūno kol jis dar gyvas (Pradžios kn. 9:4)
  7. Liepimas turėti įstatymus: sukursi efektyviai vekiančią teismų sistemą šešių aukštesnių įsakymų vykdymui

Dar žiūrėkiteEdit

NuorodosEdit